Voorzieningen

Hieronder vindt u een aantal voorzieningen die wij u ter beschikking stellen.

  • Een verpleegkundige komt regelmatig op uw kamer. Heeft u toch dringende hulp nodig, dan kunt u iemand roepen met het beloproepsysteem. Druk daarvoor op de rode knop, dan gaat er in de gang boven uw kamerdeur een lichtje branden:

    • Rood: u hebt gebeld en wacht op hulp
    • Groen: een zorgverlener is bij u in de kamer
    • Oranje: u hebt gebeld vanuit het sanitair en wacht op hulp
  • U beschikt ook over een televisie. Als u de televisie aanzet, kunt u kiezen voor informatie, televisie, radio, ...  Ook kunt u de vieringen in de kapel van het ziekenhuis volgen.

    (uitzondering: op de psychiatrische afdeling is er enkel een televisie in de dagzalen (niet op de kamers).)

  • Met uw laptop, tablet of smartphone kunt u gratis op ons WIFI-­netwerk. Kies voor ‘Noorderhart Guest’. Daarna opent in uw internetbrowser een registratiepagina met instructies voor toegang tot het internet.

    Het ziekenhuis verhuurt geen computers of laptops.

  • In de meeste patiëntenkamers is er een telefoontoestel (niet op het niet-­chirurgisch daghospitaal en op de PAAZ­af­deling). Hiermee kunt u zelf bellen en opgebeld worden. Bij opname krijgt u het telefoonnummer waarop u rechtstreeks bereikbaar bent en een codenummer dat u moet intoetsen voor u zelf kunt bellen. Het ziekenhuis rekent geen huur aan voor het telefoontoestel.

    U betaalt wel de kost van uw gesprekken. Het aangerekende bedrag vindt u later terug op uw ziekenhuisfactuur. De gesprekskosten in het ziekenhuis zijn duurder dan de gesprekskosten thuis.

    Gebruik van smartphone

    U mag uw smartphone gebruiken in het ziekenhuis, zolang u anderen niet stoort. Hou hier vooral rekening mee op een tweepersoons- of gemeenschappelijke kamer.

  • Op uw kamer beschikt u over een koelkast.
    U bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud hiervan, dus vergeet niet de vervaldatums van voedsel te controleren.

  • Hoewel we u afraden om waardevolle voorwerpen mee te brengen, kunt u deze opbergen in een kluisje op uw kamer. Het kluisje werkt met een code die u zelf kunt instellen. Een verpleegkundige legt u graag het gebruik ervan uit.
    Laat uw portefeuille, handtas of waardevolle voorwerpen nooit onbewaakt achter als u de kamer verlaat. Ook niet in de lade van het eettafeltje.

    Het ziekenhuis is niet aansprakelijk bij verlies van uw persoonlijke spullen.

  • Op elke afdeling is er een waterbar waar u gratis gekoeld of gewoon water kunt nemen. Een drankautomaat staat in de inkomhal, nabij de cafetaria.

  • Op elke kamer is een ventilatiesysteem aanwezig. Dit systeem zorgt continu voor verse lucht in uw kamer. In de winter wordt deze ingeblazen lucht verwarmd en in de zomer wordt ze gekoeld. De ramen kunt u gekanteld openen, maar om bij warm weer de warmte buiten te houden, houdt u best de ramen gesloten.

    De zonwering wordt centraal aangestuurd door zonnesensoren. Die zorgen ervoor dat de zonwering automatisch naar beneden gaat. Om te vermijden dat de zonwering stuk waait, wordt ze bij te sterke wind terug opgerold. Dit kan betekenen dat bij zonnig-winderig weer, de zonwering een paar keer na elkaar op en neer gaat.

  • Als u dit wenst (en er geen medische tegenindicaties zijn) kan u contact opnemen met de sociale dienst via een verpleegkundige. De sociale dienst  bespreekt met u de mogelijkheden.
    Kosten dient u rechtstreeks met de kapper of pedicure af te rekenen. Het ziekenhuis komt niet tussen in de gehanteerde tarieven.

  • Elke verblijfsafdeling heeft een dagzaal waar u kunt tv-kijken, lezen of even samen zijn met uw bezoekers. Een verpleegkundige wijst u graag de weg.